Universitat nord-americana visita l’Hospital de Barcelona

16.01.2014

Universitat nord-americana visita l’Hospital de Barcelona

Davant la crisi que pateix el sector sanitari als EUA, les universitats busquen oferir als seus estudiants visions innovadores i perspectives diferents que ajudin els seus futurs líders empresarials a desenvolupar solucions eficients i satisfactòries.

Amb aquest objectiu, la Universitat Taylor d’Indiana, EUA, es va posar en contacte amb la Fundació Espriu per organitzar una visita a l’Hospital de Barcelona dels estudiants d’MBA i oferir-los la possibilitat de conèixer de prop el model cooperatiu de salut.

«El model sanitari nord-americà s’ha trencat.» –va manifestar Evan Wood, director de l’MBA– «És per això que volem mostrar als nostres estudiants com funcionen els hospitals en altres països i com influeixen les diferències culturals en la prestació de serveis de salut.»

El dilluns 11 de març l’Hospital de Barcelona va rebre la visita del grup d’estudiants d’MBA que van participar en una sessió informativa a càrrec del Dr. Gerard Martí, sotsdirector mèdic del centre, i del Dr. José Carlos Guisado, CEO de la Fundació Espriu i president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut, IHCO.

Els representants de la Fundació Espriu van realitzar una presentació en què van mostrar les particularitats de l’Hospital de Barcelona, atesa la seva condició d’hospital cooperatiu, i van exposar als estudiants nord-americans l’estructura de propietat i l’esquema de govern del centre i de la cooperativa SCIAS. El president de l’IHCO també va definir les interrelacions entre l’hospital i les altres institucions del Grup Assistència i la seva vinculació amb la Fundació Espriu. Després de la presentació, va tenir lloc un interessant torn de preguntes i respostes que va posar de manifest l’interès que el model Espriu va despertar en els estudiants d’Indianapolis.