Una delegació d’Unimed Minas Gerais visita l’Hospital de Barcelona

06.07.2013

Una delegació d’Unimed Minas Gerais visita l’Hospital de Barcelona

El passat 31 de maig, una delegació de metges i directius de les cooperatives mèdiques Unimed de l’estat brasiler de Minas Gerais, es va desplaçar a Barcelona on va tenir lloc una jornada de treball que es va celebrar a l’Hospital de Barcelona.

Teresa Basurte, presidenta de la Fundació Espriu i de l’Hospital de Barcelona, va rebre als cooperativistes brasilers i els va convidar a conèixer les peculiaritats de la gestió cooperativa d’un hospital que és propietat dels pacients que utilitzen els seus serveis.

Per la seva banda, el Dr Gerard Martí, sotsdirector mèdic de l’Hospital de Barcelona i patró de la Fundació Espriu, va realitzar una presentació en la qual va abordar el concepte i el funcionament de l’hospital cooperatiu en què es va celebrar la sessió, així com l’activitat i la interrelació existent entre les institucions que formen el Grup Assistència. A la reunió es van intercanviar opinions i experiències sobre diferents aspectes de la gestió cooperativa i hospitalària i es van plantejar possibles formes de col.laboració per al futur entre la Fundació Espriu i les cooperatives sanitàries de Mines Gerais.

Posteriorment, el Dr Martí va acompanyar als cooperativistes brasilers durant la visita que van realitzar a les instal.lacions del centre hospitalari i en la que van poder conèixer alguns dels equips més innovadors amb què està dotat l’hospital.

El model desenvolupat per la cooperativa Scias per a la gestió hospitalària és un cas d’estudi que rep nombroses visites de responsables sanitaris que atrets per l’èxit del sistema, busquen inspiració per adaptar-lo als seus propis entorns.

La Federació Unimed Mines reuneix 62 cooperatives i 16.000 metges. Proporciona ocupació directa a més de 6000 persones en 12 hospitals, 6 centres mèdics, 24 centres farmacèutics i 9 laboratoris. En l’estat de Mines Gerais arriba al 51% de la quota de mercat en el sector de l’assistència sanitària, prestant servei a més de 2.660.000 clients.