Les cooperatives sanitàries donen resposta a la crisi del coronavirus

23.04.2020

Les cooperatives sanitàries donen resposta a la crisi del coronavirus

Les entitats de la Fundació Espriu estan donant resposta a la crisi generada per la pandèmia de covid-19 amb accions i mesures que reforcen el seu compromís amb la cura de la salut i el servei a la societat. Seguint els valors i principis cooperatius que guien la seva actuació, les entitats han desenvolupat plans d’actuació amb les persones sempre en el centre d’atenció.

En l’àmbit laboral les empreses cooperatives que formen la Fundació Espriu han fomentat el teletreball per protegir la salut i garantir la seguretat dels treballadors, col·laborant així en la contenció de l’expansió del coronavirus, mentre que en l’àmbit assistencial s’han reforçat les plantilles mèdiques i d’infermeria amb nous professionals, per poder fer front a l’increment de la demanda.

Els hospitals s’han adaptat a la situació excepcional, reestructurant les instal·lacions, augmentant la capacitat instal·lada, creant noves unitats de cures intensives i reassignant els professionals, tot plegat amb l’objectiu d’atendre de manera prioritària els pacients afectats per la covid-19.

Totes les actuacions s’han desenvolupat seguint les directrius de les autoritats sanitàries i col·laborant plenament amb el sistema públic de salut.

Assistència Sanitària, empresa asseguradora de la cooperativa de metges Autogestió Sanitària, entre altres accions, ha establert un protocol específic d’atenció telefònica gratuïta obert a tota la població, seguint el qual un equip de professionals sanitaris de l’entitat orienta i resol dubtes sobre el coronavirus. Ha potenciat també la seva estratègia de comunicació i està desenvolupant un programa de col·laboració per al manteniment de les consultes mèdiques afectades per la inactivitat.

La cooperativa Lavinia, a través del grup Asisa, ha reforçat tots els canals d’atenció a l’usuari, tant telefònics com digitals i ha posat en marxa Asisa LIVE, un nou servei de telemedicina que permet mantenir consultes mèdiques a distància des de dispositius mòbils o ordinadors en una vintena d’especialitats i que ja atén més de 2.500 consultes a la setmana. La cooperativa també ha dissenyat el portal AhoraMasQueNuncaTranquilidad.es amb continguts útils sobre exercici, nutrició, salut mental, son o teletreball, avalats per professionals del grup Asisa.

A la xarxa d’hospitals HLA, propietat també de la cooperativa, s’han atès per la COVID-19 més de 6.000 pacients, dels quals 1.500 han ingressat i més de 170 han necessitat tractament a l’UCI.

L’Hospital de Barcelona, de la cooperativa Scias, centre de referència d’Assistència Sanitària, ha reorganitzat tota la seva activitat, mantenint la cirurgia urgent i oncològica, però suspenent tota la programada, per centrar tota la seva capacitat en atendre els mes de 500 pacients que han passat per les seves instalacions..

Tant Assistència Sanitària com Asisa s’han unit a altres asseguradores per protegir el personal sanitari que lluita contra el coronavirus, contribuint al fons solidari creat pel sector assegurador per donar cobertura a tots els que estan cuidant de la salut dels ciutadans durant aquesta crisi.