El president d’IHCO visita les cooperatives farmacèutiques belgues

15.05.2013

El president d’IHCO visita les cooperatives farmacèutiques belgues

El passat 11 de març, el president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) i primer executiu de la Fundació Espriu, Dr. José C. Guisado, acompanyat pel Dr. Josep O. Gras i Estanislau Simón, vicepresident i director general, respectivament, de la Fundació Espriu, es van reunir a Brussel·les amb Marc-Henry Cornély, secretari de l’Organització de Farmàcies Cooperatives de Bèlgica (OPHACO).

OPHACO, destacat membre d’IHCO, és una organització que agrupa gairebé 600 farmàcies cooperatives que representen un 20% del mercat belga i proporcionen feina a 3500 persones.

Durant la reunió es van intercanviar impressions sobre l’actual labor que desenvolupa l’IHCO com a eix vertebrador del moviment cooperatiu sanitari a nivell internacional i sobre les possibles estratègies de futur davant els reptes que planteja el procés de renovació en l’Aliança Internacional de Cooperatives.

Tant el representant d’OPHACO com la delegació de la Fundació Espriu van estar d’acord en la importància que té el sector farmacèutic en el marc del cooperativisme sanitari europeu i es van comprometre a realitzar esforços conjunts per potenciar el desenvolupament i les activitats del Comitè Europeu d’IHCO.