El Dr. Francisco Ivorra rep la Medalla d'Honor de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina

07.02.2019

El president de Lavínia-Asisa i vicepresident de la Fundació Espriu, el Dr. Francisco Ivorra, ha rebut la Medalla d'Honor de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina d'Espanya (RANME), que reconeix així la seva trajectòria i compromís en l'àmbit sanitari.

El Dr. Juan Pablo Rodríguez, secretari general de la Reial Acadèmia, en va destacar l'«honestedat i transparència» i va assenyalar que, durant la seva presidència al capdavant de Lavínia-Asisa, «ha impulsat i reestructurat la companyia, cosa que ha permès consolidar-ne el lideratge en el sector d'assegurances de salut i incrementar-ne la quota de mercat; ha creat noves societats i ha diversificat la prestació de serveis en l'àmbit dental, oftalmologia, anàlisi i radiologia, etc.; ha creat el Grup Hospitalari HLA, la tercera xarxa hospitalària del país; i ha posat en marxa projectes en l'àmbit internacional.»

En l'acte de lliurament de la medalla, el Dr. Ivorra va agrair el reconeixement i va pronunciar la conferència La contribució de l'assegurança sanitària privada a la creació, manteniment i futur del Sistema Nacional de Salut d'Espanya: el lideratge mèdic, en què va fer un repàs per la història del sistema sanitari espanyol i va recordar que, «quan no hi havia cobertura sanitària pública a Espanya, o era molt limitada o descoordinada, una rudimentària assegurança sanitària privada, que reconeixia moltes dificultats econòmiques, ja existia, i que les mutualitats mèdiques, iniciatives, en conseqüència, professionals, jugaven un paper fonamental en l'assistència sanitària que s'oferia a la població espanyola». En aquest context, va destacar la figura del Dr. José Espriu, impulsor del cooperativisme sanitari a Espanya i fundador d'Asisa.

El president d'Asisa va recordar que, «des de la seva creació, cap als anys seixanta del segle passat, Asisa s'ha distingit per entendre i portar a la pràctica un model assegurador diferent, democràtic, i liderat i protagonitzat per un grup molt ampli de metges espanyols. El model creat i implantat per Asisa no només ha continuat en el temps, sinó que ha crescut en un món cada vegada més exigent, competitiu i canviant».