El director de la Fundació Espriu ressalta a Ginebra les bases del cooperativisme sanitari

25.06.2019

En el marc d'una trobada internacional amb representants de l'OIT, la Réseau Education et Solidarité i la Norwest Co-op Community Health, entre d'altres organitzacions.

trobada internacional a Ginebra

El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, va participar el passat 20 de juny, en qualitat de president de l'Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), en una trobada que va tenir lloc a Ginebra (Suïssa) i en què van estar presents diversos representants de l'Organització Internacional del Treball (OIT), de l'Agència Suïssa de Cooperació i Desenvolupament i d'altres organitzacions internacionals, com la Réseau Education et Solidarité i la Norwest Co-op Community Health.

Zarco va explicar, durant la seva intervenció, les claus del cooperativisme sanitari i les seves modalitats així com les diferents experiències desenvolupades en diversos països de tot el món. En aquest sentit, el director de la Fundació Espriu va esmentar la situació actual que travessa aquest model a Argentina, Brasil, Austràlia, Turquia, Canadà, Japó i Espanya.

Al voltant de casa nostra, concretament, el president de la IHCO va assenyalar que "la xarxa de cooperatives de salut d'Espriu atén més de 2,3 milions de persones i compta amb més de 181.000 membres de cooperatives". Així mateix, Carlos Zarco va posar sobre la taula la manera en què aquest model sanitari pot afavorir l'extensió de la cobertura sanitària en països de rendes mitjanes i baixes, contribuint, d'aquesta manera, al compliment de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 3, inclòs en l'Agenda 2030 de Nacions Unides i vinculat a la salut i el benestar.