El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, candidat a presidir l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut

06.11.2017

El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, és un dels candidats a presidir l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO). Actualment, el doctor és vicepresident primer d’aquest organisme, que té com a objectiu principal fomentar el desenvolupament de les cooperatives sanitàries.

Des de la seva fundació l’any 1996, l’organització sectorial de l’Aliança Cooperativa Internacional (ACI) reuneix les cooperatives afiliades que proporcionen assistència mèdica als seus membres o ocupació als professionals de salut. Actualment, la IHCO està formada per 12 organitzacions, entre les quals es troba la Fundació Espriu, que en va ser una de les entitats fundadores.
El 14 de novembre se celebrarà a Kuala Lumpur l’Assemblea General de la IHCO i s’elegirà els consellers i el president per al període 2018-2021. Zarco és llicenciat en Medicina per la Universitat Complutense de Madrid (UCM). L’any 2002 va ser nomenat coordinador de qualitat a l’Hospital Universitari de Moncloa, càrrec al qual es van afegir d’altres com a coordinador d’admissions, assistent mèdic i, més tard, director mèdic, càrrec que ocupa en l’actualitat.
En destaca també la seva tasca en l’àmbit educatiu, ja que el doctor imparteix classes de postgrau en diverses universitats espanyoles. Així mateix, Zarco és membre del Comitè de Bioètica d’ASISA; del Comitè de Qualitat del grup hospitalari HLA ASISA i va ser membre de la iniciativa de Salut B20 del gener al juny del 2017.