«El cooperativisme sanitari es una realitat internacional»

23.09.2019

«El cooperativisme sanitari es una realitat internacional»

El president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) i director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, participa en el Fòrum Cooperatiu Internacional celebrat a Moscou per analitzar el paper de les cooperatives en la prestació de serveis sanitaris a Rússia

La Federació de Cooperatives de Consum de Rússia, Centrosoyuz, va organitzar entre els dies 18 i 22 de setembre el Fòrum Cooperatiu Internacional, amb l’objectiu principal de donar visibilitat al model empresarial de les cooperatives i conscienciar sobre la seva contribució al desenvolupament socioeconòmic mundial.

Celebrat a la regió de Kaluga, al sud-oest de Moscou, la trobada va reunir cooperativistes de diverses zones de Rússia, representants de l’Aliança Cooperativa Internacional i autoritats dels governs regional i federal del país amfitrió.

El director general de la Fundació Espriu, que va intervenir en una taula de debat internacional juntament amb el president de Centrosoyuz Dmitry Zubov, va exposar les diferents àrees d’activitat i els models d’organització que les cooperatives de salut adopten en nombrosos països per proporcionar assistència sanitària de qualitat als ciutadans i un entorn de treball favorable als professionals sanitaris.

Segons les dades publicades per la IHCO, uns 100 milions de llars a tot el món gaudeixen d’accés a l’atenció mèdica gràcies a les cooperatives. «La presència d’aquest model empresarial s’ha confirmat en els sistemes de salut de 76 països, i s’han registrat més de 3.300 cooperatives de salut amb una facturació total de 15 mil milions de dòlars», va afirmar el Dr. Zarco en el seu discurs.

Centrosoyuz és la màxima organització representativa del cooperativisme rus, amb 186 anys d’història, que en l’actualitat reuneix més de 2.600 empreses cooperatives, principalment del sector agroalimentari, però també en l’àmbit de la sanitat, l’educació i la investigació científica.