El Cooperative Roundtable es reuneix a Montreal

18.09.2017

El Cooperative Roundtable es reuneix a Montreal

La Fundació Espriu va participar en la reunió de directius d’empreses cooperatives, en la qual es va presentar un projecte d’intercanvi comercial i de coneixements entre cooperatives de tot el món.

Els dies 11 i 12 de setembre es va celebrar a Montreal una trobada de directius d’empreses cooperatives, l’anomenat Cooperative Roundtable, amb l’objectiu d’identificar temes rellevants per a la comunitat empresarial cooperativa, assenyalar les directrius per a la seva anàlisi i proposar polítiques d’actuació.

A la reunió, en què van participar el Dr. Carlos Zarco i Jose Pérez en representació de la Fundació Espriu, es van analitzar qüestions de comerç internacional que afecten l’entorn cooperatiu i es van exposar els exemples de plataformes de comerç electrònic que han desenvolupat empreses cooperatives de la Xina, Índia i Israel. També es va presentar el projecte Centre Cooperatiu Internacional, que té com a objectiu estimular l’intercanvi comercial i de coneixements entre empreses cooperatives de tot el món, així com el desenvolupament d’innovacions, a través d’una plataforma digital centralitzada. A més, els membres del Cooperative Roundtable van analitzar la campanya global «Cooperatives per a un món millor», una iniciativa que pretén transmetre els beneficis del model d’empresa cooperatiu a la ciutadania de tot el món.