Delegacions del Brasil, la Xina i Corea del Sud visiten l’Hospital de Barcelona

29.09.2014

Delegacions del Brasil, la Xina i Corea del Sud visiten l’Hospital de Barcelona

L’Hospital de Barcelona, concebut fa 25 anys amb un esperit de servei i fruit de la col·laboració d’usuaris i professionals hospitalaris, s’ha convertit avui en dia en un centre paradigmàtic que atreu l’interès tant de metges i professionals com de responsables de l’Administració pública d’altres països, que es desplacen a Barcelona per conèixer aquesta experiència de primera mà.

El passat 12 de setembre, un grup de directius d’hospitals i advocats especialitzats en temes sanitaris de Pequín va visitar l’Hospital de Barcelona i es va reunir amb Teresa Basurte, presidenta de la Fundació Espriu, i amb el Dr. Gerard Martí, sotsdirector mèdic del centre hospitalari.

Així mateix, el 22 de setembre, una delegació de les cooperatives mèdiques de la federació Unimed Cerrado, dels estats brasilers de Goiás, Tocantins i Districte Federal va participar en una sessió informativa celebrada a l’hospital cooperatiu. Els doctors Gerard Martí i José Carlos Guisado van exposar la realitat del centre mèdic i de la xarxa assistencial de les institucions que formen la Fundació Espriu, i van atendre les preguntes dels professionals brasilers.

Tres dies més tard, van ser els representants del Departament de cooperatives sanitàries del Govern de Corea del Sud qui van visitar l’hospital de la cooperativa Scias i van reunir-se amb els responsables de la Fundació Espriu amb l’objectiu de conèixer els detalls de la gestió d’un hospital cooperatiu i com s’estructura la relació entre els diferents agents vinculats al centre.