XXXIII Assemblea General de Lavinia

11.06.2013

XXXIII Assemblea General de Lavinia

Representants dels 14.000 metges que integren la cooperativa Lavinia, gestors i directius de tot Espanya, es van reunir durant els dies 19 i 20 de juny, a la Corunya, per fer balanç de l’exercici 2008 i adoptar els acords i les polítiques per a la cooperativa i ASISA fins a la següent Assemblea General.

El president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijoo, va presidir l’acte d’inauguració de l’Assemblea General anual, acompanyat de la consellera de Sanitat, Pilar Farjas. Així mateix, van ser-hi presents els principals directius de Lavinia i d’Asisa.

Després d’agrair l’elecció de la Corunya com a seu de la XXXIII Assemblea anual, Núñez Feijoo, en el seu discurs, va destacar el compromís d’ASISA-Lavinia amb la qualitat assistencial, fruit de la vocació dels seus professionals i de la constant modernització de les seves instal.lacions.

La sessió es va iniciar amb la presentació de l’informe del president i de la memòria econòmica i de gestió de l’exercici anterior de Lavinia i d’ASISA i el seu grup d’empreses, que van ser aprovats per unanimitat.

Seguidament, es va procedir a l’examen de totes les qüestions d’interès per als socis abordades en les juntes preparatòries provincials, especialment les relacionades amb l’assistència sanitària, que van ser totes contestades i les seves resolucions aprovades per l’assemblea.

Es van presentar també diferents informes relacionats amb la gestió de la companyia, així com les noves línies de negoci, als quals l’assemblea va donar un clar suport.

Una vegada triada Tarragona com a seu de la pròxima assemblea, la secretària del Consell Rector, Dra. Antonia Solvas, va informar que tots els acords adoptats en anteriors assemblees havien estat acomplerts al llarg de l’exercici.

Dels resultats presentats en l’assemblea es desprèn que ASISA ha tancat l’any 2008 amb un augment del 5,47% dels seus ingressos respecte a l’any anterior, el que suposa una facturació de 780 milions d’euros. D’aquesta xifra, 760 milions d’euros corresponen a primes d’assegurances.

La companyia ha dedicat un total de 653 milions d’euros a prestacions assistencials, el que suposa un increment del 4,41% respecte al 2007. Els honoraris mèdics han crescut un 4,55 % en relació a l’any anterior i han arribat als 306 milions d’euros. Aquesta xifra representa el 40,6% dels ingressos per primes, és a dir, que els honoraris pagats a través del dispositiu assistencial propi suposen més de 10 punts percentuals sobre la mitjana del sector.