Seminari sobre finançament dels sistemes sanitaris

27.06.2013

Seminari sobre finançament dels sistemes sanitaris

Durant els dies 23 i 24 d’agost va tenir lloc a Buenos Aires (Argentina) el seminari internacional titulat «El finançament dels sistemes de salut. El camí cap a la cobertura universal».

La trobada, amb més de 300 participants incloent representants dels Ministeris de salut de Uruguai, Paraguai, Brasil i Argentina, estava organitzada per l’Organització Panamericana de la Salut, l’Aliança del Mutualisme d’Amèrica, l’Organització Iberoamericana de la Seguretat Social i la Universitat ISALUD. El seu objectiu era analitzar, debatre i plantejar propostes en relació amb el contingut de l’Informe Mundial de Salut 2010 publicat recentment per l’OMS.

El Dr. Ricardo López, membre del Consell Mundial de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) i president de la Federació Argentina d’Entitats Solidàries de Salut (FAESS) va participar en el seminari i va aportar la visió de les cooperatives de salut respecte a temes tan importants com l’economia de la salut, el finançament dels sistemes sanitaris i l’extensió de la cobertura de la protecció social.

Es poden veure les diferents intervencions visitant la web de la Universitat de la Fundació ISALUD.