Nova cooperativa de salut de la Universitat de Sherbrooke

11.05.2009

Nova cooperativa de salut de la Universitat de Sherbrooke

El 15 de novembre de 2007, unes 100 persones van participar en la reunió fundacional de Coop Santé de l’Université de Sherbrooke, coopérative de solidarité.

Agrupant tant estudiants i membres del personal com a diverses categories de membres de suport, aquesta cooperativa té per missió la concertació del mitjà|medi universitari en matèria de salut a través del compromís dels membres de la comunitat tant en promoció com en prevenció, factors claus del manteniment d’una població sana.

La cooperativa posarà al servei dels seus membres l’experiència i la perícia de professionals amb pràctiques complementàries, tals com|com a metges, infermeres, kinesiólogos i psicòlegs. La cooperativa podrà realitzar reconeixements mèdics, identificar factors de risc i implementar estratègies en matèria d’hàbits de vida saludables, ja sigui en nutrició, activitat física, salut psicològica, consum responsable d’alcohol i fins i tot, prevenció del tabaquisme i de la toxicomania.

D’aquesta forma, la cooperativa de salut té la intenció de dedicar-se principalment als hàbits de vida saludables dels seus membres. Aquesta orientació sostenible harmonitza perfectament amb un dels set principals problemes que s’han identificat per als pròxims deu anys per la població en general i pels científics, com a part d’una àmplia investigació realitzada pel Conseil de la science et de la technologie du Québec. En una escala més global, aquest compromís de la cooperativa també encaixa amb una de les quatre grans prioritats establertes per l’Organització Mundial de la Salut: fomentar la bona alimentació i els hàbits d’activitat física.

El consell d’administració de la cooperativa està integrat per set membres-usuaris i quatre membres de suport. Jean-Pierre Girard, membre de la junta d’IHCO, expert en salut col·lectiva d’empreses, auxiliar docent i investigador associat d’IRECUS, actua com a assessor en aquest projecte.