NHC, la cooperativa de salut més gran d’Australia s’incorpora a l’IHCO

25.10.2016 to 30.01.2018

NHC, la cooperativa de salut més gran d’Australia s’incorpora a l’IHCO

Coincidint amb la Cimera Internacional de Cooperatives, l’IHCO va celebrar al Quebec una trobada en que es va acollir com a membre de l’organització la cooperativa sanitària més gran d’Australia.

Els representants de les entitats associades a l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut, IHCO, es van reunir el 11 d’octubre a la ciutat de Quebec, Canadà. La trobada, que va tenir lloc en el marc de la Cimera Internacional de Cooperatives, va servir de benvinguda a una nova organització associada, la National Health Cooperative d’Austràlia, i als seus representants Adrian Watts i Blake Wilson.

La nova incorporació és una cooperativa de consum sense ànim de lucre, constituïda per prestar serveis mèdics i de salut assequibles i accessibles a la comunitat local en què opera. El seu objectiu és l’associació proactiva dels membres i dels metges, infermeres i altres proveïdors i educadors sanitaris, per formar un equip integral d’assistència sanitària. Es tracta de la major cooperativa de salut d’Austràlia i el major proveïdor d’assistència sanitària primària a la regió de Canberra.

Impacte de les cooperatives

Durant la trobada, el president José Carlos Guisado, qui malauradament va morir pocs dies després, va destacar algunes de les iniciatives i activitats recentment desenvolupades per l’organització sectorial de salut. Va dedicar especial atenció a l’estudi que l’IHCO està desenvolupant en col·laboració amb l’institut Euricse, per conèixer com contribueixen les cooperatives de salut a millorar l’estat de benestar dels països en què operen, i quin és l’impacte que tenen en la salut dels ciutadans.

El projecte té com a objectiu identificar les principals formes d’organització de les cooperatives de l’àmbit sanitari i comprendre com es relacionen amb els sistemes nacionals. També busca formular recomanacions per al disseny de polítiques socials eficients i integradores. El projecte, que té una durada de cinc anys, serà supervisat per un comitè científic i està previst presentar els primers resultats en l’Assemblea General de l’IHCO que tindrà lloc a Kuala Lumpur el 2017.

Van participar també en la reunió els representants de Canadà, Japó, Argentina, Itàlia, Brasil i Espanya, que van exposar al seu torn les iniciatives i les activitats desenvolupades en els seus països i organitzacions durant l’últim període.