Les entitats de la Fundació Espriu milloren l’accessibilitat i la qualitat en l’atenció sanitària

19.12.2017

Les quatre cooperatives sanitàries (Autogestió Sanitària, Lavinia, Scias i Asisa) que formen la Fundació Espriu alliberen recursos i afavoreixen l’estalvi del sistema públic de salut. A més, es converteixen en un aliat estratègic de primer ordre per millorar l’accessibilitat i la qualitat en l’atenció sanitària dels ciutadans, amb la qual cosa s’afavoreix la sostenibilitat.

Així es desprèn de la versió en castellà del World Co-operative Monitor 2017, l’únic informe que recull dades quantitatives anuals sobre el moviment cooperatiu global i que s’ha presentat fa poc a la Conferència Global de l’Aliança Cooperativa Internacional (ACI).

Les cooperatives, tot i que són organitzacions privades, tenen un marcat caràcter obert, amb plena disposició a col·laborar amb la sanitat pública, segons ha explicat el director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco. En aquest sentit, ha indicat que la col·laboració es materialitza en els concerts amb la sanitat pública per a la realització de proves diagnòstiques i procediments terapèutics o la provisió de cobertura als funcionaris de l’estat i la gestió d’equipaments públics mitjançant concessions administratives, per exemple.

Així mateix, el document reflecteix que les cooperatives sanitàries són entitats que estan compromeses amb la societat i que mantenen un “compromís real” amb les persones i l’entorn que les envolta. Alhora que en l’assistencial impulsen altres activitats en àmbits com ara el cultural, l’educatiu, l’esportiu o l’ajuda a col·lectius desfavorits.

Les entitats de la Fundació Espriu, que donen servei a gairebé el 5% de la població, busquen conciliar els desajustos entre l’oferta i la demanda sanitària, i entre una gestió de costos responsable i la màxima qualitat en la prestació assistencial.