L’assemblea general de l’IHCO subratlla l’impacte positiu de les cooperatives sobre la salut pública

20.11.2015

Els socis de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) van celebrar l’assemblea general a Antalya, Turquia, el passat 8 de novembre. El seu president, el Dr. José Carlos Guisado, va posar de manifest l’important impacte positiu que tenen les cooperatives de salut més enllà dels seus socis. «En molts països, l’assistència sanitària que presten les cooperatives permet l’accés a la sanitat a molts ciutadans que d’altra manera no tindrien cobertura sanitària», va manifestar Guisado.

En el seu informe, el president va fer èmfasi en la campanya Necessitats socials, respostes cooperatives desenvolupada conjuntament amb l’Organització Internacional de Cooperatives de Producció Industrial i Serveis, CICOPA. La campanya, fruit de l’acord de col·laboració signat per ambdues organitzacions en 2013, pretén posar en relleu que les cooperatives són l’expressió més important de les necessitats i aspiracions dels ciutadans en forma d’empresa, i que han aparegut de forma natural per proporcionar solucions adequades a les necessitats dels ciutadans en l’àmbit de la salut, l’educació, l’habitatge, el medi ambient, els serveis socials i la integració laboral.

L’assemblea es va centrar també en els projectes que es desenvoluparan en 2016, i especialment en la participació en el Fòrum de Salut de la Cimera Internacional de Cooperatives del Quebec, que se celebrarà a l’octubre de l’any que ve.

Altres projectes que l’organització es planteja per al futur són potenciar la seva estratègia de comunicació i visibilitat, dissenyar una campanya global per conscienciar la població dels riscos cardiovasculars i desenvolupar un estudi sobre l’impacte en la cobertura sanitària que tenen les cooperatives de salut en tot el món.