La universitat de Vimmerby visita l’Hospital de Barcelona

28.04.2017

La universitat de Vimmerby visita l’Hospital de Barcelona

El 25 d’abril, un grup d’estudiants suecs de la Universitat de Vimmerby, van participar en una sessió informativa a l’Hospital de Barcelona, en la què van ser rebuts per la presidenta de la Fundació Espriu, Teresa Basurte. El grup, format per 20 estudiants i professors de Secretaria Mèdica, va poder conèixer de primera mà el funcionament del centre hospitalari, l’estructura de la cooperativa Scias, propietària de l’hospital, i la seva interrelació amb la cooperativa de metges Autogestió Sanitària, amb la qual integren el Grup Assistència.

Gerard Martí, patró de la Fundació Espriu i sotsdirector mèdic de l’hospital barceloní, va explicar als estudiants com s’organitza el centre, tenint en compte les seves peculiaritats, i quines són les bases sobre les que es regeix la seva operativa diària. Per la seva banda, Jordi Martí, responsable d’admissions de l’hospital, va exposar als universitaris suecs com es realitza la gestió dels processos administratius.

Per finalitzar la sessió, es va realitzar un recorregut per les instal·lacions en la què els universitaris van poder conèixer, entre d’altres, la gestió administrativa del laboratori o el procés d’arxiu de la informació clínica.

La Universitat de Vimmerby, en funcionament des de 1956, està especialitzada en estudis sanitaris i proporciona als seus alumnes la capacitació necessària per desenvolupar-se professionalment en aquest àmbit.