La Fundació Espriu se suma a la declaració cooperativa sobre la feina digna i contra l'assetjament laboral

29.01.2019

La Fundació Espriu, la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món, dona suport al compromís formal aprovat pel moviment cooperatiu per a la promoció d'un ambient laboral digne i de tolerància zero respecte de qualsevol assetjament.

La declaració, que va ser aprovada per unanimitat pels membres de l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI) a la darrera assemblea general, que es va celebrar el 21 d'octubre passat a Buenos Aires, és un compromís a respectar i promoure els postulats fonamentals de la feina digna i a treballar de manera activa per donar-los suport.

«La Fundació Espriu defensa i es compromet amb els compromisos inclosos en la declaració, atès que estan en absoluta consonància amb els valors de la identitat cooperativa: autoajuda, autoresponsabilitat, democràcia, igualtat, equitat i solidaritat», indica Carlos Zarco, director general de la Fundació Espriu.

Els postulats continguts en la declaració estableixen la llibertat d'associació i ple reconeixement del dret a la negociació col·lectiva, l'eliminació de totes les formes de feina obligatòria o forçosa, l'eradicació de l'explotació infantil i l'eliminació de la discriminació laboral en qualsevol forma de feina.

Així mateix, el manifest declara la tolerància zero respecte de qualsevol tipus d'assetjament i violència sexual i moral o qualsevol altra mena de conducta inapropiada a la feina, com ara la intimidació, l'opressió i la discriminació o l'abús de poder.

El document incideix que el moviment cooperatiu internacional defensa la Recomanació de Promoció de Cooperatives de l'Organització Internacional del Treball (OIT) (2001) i l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible (2015) de les Nacions Unides (ONU).

Pots baixar la Declaració de l'ACI sobre la feina digna i contra l'assetjament aquí.