La Fundació Espriu, reconeguda com un dels grans grups empresarials de l'economia social a Espanya

20.03.2019

La xarxa de cooperatives sanitàries ocupa el primer lloc del rànquing «Empreses rellevants de l'Economia Social» 2018, elaborat per CEPES, dins de l'àmbit sociosanitari.

rànquing «Empreses rellevants de l'Economia Social 2018

La Fundació Espriu, la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món, ha estat classificada entre els vuit grans grups empresarials pertanyents a l'Economia Social, segons el rànquing «Empreses rellevants de l'Economia Social» 2018, que ha publicat la Confederació Empresarial Espanyola de l'Economia Social (CEPES).

En concret, la Fundació Espriu, formada per les cooperatives sanitàries Assistència Sanitària, SCIAS, Lavinia i Asisa, i que actua en l'àmbit estatal, ha estat classificada com el tercer gran grup empresarial de l'Economia Social per la seva facturació (1.742 milions d'euros).

L'informe, que té per objectiu visibilitzar aquest model empresarial, la seva pluralitat de fórmules jurídiques i la seva presència en l'escenari socioeconòmic espanyol, també classifica la Fundació Espriu en el primer lloc dins de la branca d'activitats sanitàries i de serveis socials.

El rànquing «Empreses rellevants de l'Economia Social» ha analitzat 908 empreses amb dades remeses pels socis de CEPES i mostra dades relatives a la facturació, l'ocupació, el sector d'activitat i l'àmbit territorial.

Model econòmic social

L'informe, publicat per dotzè any consecutiu, té per objectiu mostrar el pes socioeconòmic de les empreses de l'Economia Social, en les quals l'eficiència empresarial es combina amb els valors de la solidaritat, responsabilitat i cohesió social.

En aquest model empresarial, vertebrador d'un model econòmic, les persones prevalen per sobre del capital, els beneficis es redistribueixen entre les persones de manera col·lectiva o per al compliment de la seva finalitat social, o bé es reinverteixen per continuar creixent i creant llocs de feina.

«L'ADN del model d'economia social permet una assistència sanitària de qualitat, que posa en el centre d'activitat les persones i respecta els drets dels pacients i dels metges», afirma Carlos Zarco, director general de la Fundació Espriu. «Tot això, sumat a una competència d'èxit al mercat, fa de l'economia social un model econòmic sostenible basat en els principis de responsabilitat, democràcia, equitat i solidaritat», conclou.

Tal com assenyala l'informe, l'Economia Social a Espanya està formada per 42.140 empreses i entitats, que representen el 10 % del PIB estatal, i genera 2.192.400 llocs de feina directes i indirectes.