La Fundació Espriu proposa a l'ACI més influència en organismes internacionals per afavorir la legislació de les cooperatives

07.05.2018

La Fundació Espriu proposa a l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI) millorar la influència en organismes internacionals per afavorir la legislació de les cooperatives. Així ho va suggerir el subdirector de la Fundació Espriu, Jose Pérez, durant la celebració de l'assemblea general de la Unió de Cooperatives de Treball Associat de la Regió de Múrcia (Ucomur), a la qual va assistir el president de l'ACI, Ariel Guarco.

Diego Lorenzo, patró de la Fundació Espriu y vicepresident de Asisa; Ariel Gurarco, president de la ACI, y Jose Pérez, subdirector de la Fundació Espriu.

Pérez va assegurar que és «essencial» que els organismes internacionals i els governs dels diversos països tinguin en compte les cooperatives a l'hora de prendre decisions i establir normes. En aquesta línia, va apostar per «més polítiques que promoguin el paper de les cooperatives per aconseguir més cohesió social i la reducció dels nivells de pobresa i d'exclusió social».

Al món hi ha 100 milions de llars que tenen accés als serveis de salut per mitjà de les cooperatives i, per això, segons el parer de la Fundació Espriu, «és primordial» que l'Organització Mundial de la Salut ho tingui en compte.

Durant la seva intervenció, Pérez va assegurar que, a més a més, les cooperatives es presenten com a complement per fer sostenible el Sistema Nacional de Salut en un escenari en què l'envelliment de la població elevarà les despeses i amenaçarà el sistema.

«Són un model que dona resposta als nous desafiaments».

Suscripció revista compartir.

Gratis, cada 3 mesos, la nostra revista en versió digital.

Manage my subscriptions