La Fundació Espriu posa de relleu el paper de l'economia social i l'augment de llocs de treball

23.05.2018

La Fundació Espriu ha participat en la XXVI Assemblea General Anual de la Confederació Empresarial Espanyola de l'Economia Social (Cepes), que s'ha celebrat sota el lema «Les empreses d'economia social davant del futur de la feina i el creixement sostenible». La Fundació forma part d'aquesta confederació i, a més a més, és una de les entitats copatrocinadores de l'acte.

La trobada ha reunit membres del món de la política i les institucions, així com un centenar d'entitats representades pels socis de Cepes i de l'economia social a Espanya, un sector que actualment engloba més de 43.000 empreses i dona feina a més 2,2 milions de treballadors arreu del país.

El director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, ha destacat el paper que juguen les cooperatives, i en concret les sanitàries, en la societat. En aquest sentit, ha recordat que en l'ADN de les empreses de l'economia social prevalen les persones i els valors socials per sobre dels guanys econòmics. A més, els beneficis es reinverteixen per continuar creixent i creant ocupació.

En aquest punt, Cepes ha explicat que en el sector de l'economia social es van crear un total de 3.100 empreses entre el 2016 i el tercer trimestre del 2017, segons les dades del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

Aquesta creació d'empreses va comportar, en el mateix període, la generació de 12.767 llocs de treball. El nombre total d'empreses de l'economia social arriba així a 43.435, que donen feina a 2.231.607 persones arreu d'Espanya entre llocs de treball directes i indirectes dins del sector.

En la trobada també ha participat la ministra d'Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, que ha dit que l'economia social representa un paper important en el futur del món laboral, que passa per «posar per davant l'actiu més important que tenen actualment les empreses, que són les persones».