La Fundació Espriu participa en la 42a Assemblea General d'ASISA i Lavinia

07.06.2018

La Fundació Espriu participa en la 42a Assemblea General d'ASISA i Lavinia

La Fundació Espriu, la quarta xarxa de cooperatives sanitàries del món, ha participat en la celebració de la 42a Assemblea General d'ASISA i Lavinia S.Coop, dues de les seves cooperatives, en la qual s'han fixat els principis rectors i la política que es desenvoluparà durant aquest any.

Cartel de la 42º Asamblea General de ASISA y Lavinia

La trobada, que ha tingut lloc els dies 4, 5 i 6 de juny al Teatre Reial de Madrid, ha tingut la presència dels representants dels 11.000 metges que formen part de Lavinia S.Coop per aportar la seva visió sobre la medicina social.

Juntament amb Autogestió Sanitària i SCIAS, Lavinia i ASISA integren la Fundació Espriu, un dels vuit grups empresarials més grans de l'economia social a Espanya, segons les dades de la Confederació Empresarial Espanyola d'Economia Social (CEPES). En el seu conjunt, presten assistència sanitària a més de 2,2 milions de ciutadans i generen 56.000 llocs de treball.

Durant l'assemblea, els delegats de Lavinia han debatut els resultats de l'últim exercici i han aprovat les directrius que regiran l'actuació del grup d'empreses. A més, han renovat la confiança en el Consell Rector, el president del qual és, des de l'any 2003, Francisco Ivorra.

Lavinia S.Coop, formada el 1976 pel doctor Josep Espriu i propietària única d'ASISA i del Grup Hospitalari HLA, ha volgut mostrar amb els seus resultats i el seu bagatge institucional que la cooperativa és un model d'empresa que desenvolupa la seva activitat amb èxit en entorns i mercats competitius, com ara el de la sanitat privada i el de les assegurances. De fet, el grup ASISA forma part de l'economia social, atès que està guiat pels principis i valors del cooperativisme.

En aquest sentit, Carlos Zarco, director general de la Fundació Espriu, ha explicat que «tots els beneficis de Lavinia S.Coop es reinverteixen a millorar la qualitat assistencial i a dotar totes les seves empreses amb els recursos i les innovacions més eficients».

Durant l'assemblea es va posar de manifest el lideratge de Lavinia S.Coop en les fórmules de cooperació publicoprivada per mitjà d'ASISA. També es va posar èmfasi en la modernització que ha desenvolupat els últims anys per millorar la gestió dels seus recursos amb l'objectiu d'oferir el millor servei.