La Fundació Espriu fomenta l’emprenedoria cooperativa per abordar l’atur juvenil a Europa

12.03.2018

La Fundació Espriu forma part del projecte internacional Ecoope, cofinançat per la Unió Europea, que té com a objectiu implantar accions innovadores i educatives dirigides a estudiants europeus d’Educació Secundària i universitaris.

La iniciativa difon els beneficis de l’emprenedoria cooperativa per abordar l’atur juvenil a Europa. Segons dades de l’oficina europea d’estadístiques Eurostat, la taxa d’atur en menors de 25 anys a l’Eurozona era del 17,9 % el desembre del 2017.

Amb la premissa «Voleu aprendre més sobre els valors i el model cooperatiu i aplicar-los als vostres projectes futurs?», la Fundació Espriu, la quarta cooperativa sanitària del món, acollirà a l’Hospital Universitari HLA Moncloa (Madrid) tres alumnes procedents d’Itàlia, Portugal i Espanya, amb perfils que van des del Dret i el Negoci Internacional fins a la Bioquímica i la Biotecnologia. Durant prop d’un mes, del 19 de febrer al 23 de març, els joves treballaran en l’àmbit de les noves tecnologies aplicades als processos d’atenció a l’usuari i a la prestació de serveis no assistencials.

Emprenedoria

L’experiència formativa inclou una part teòrica i una altra de pràctica, en què els nois treballaran en equip per trobar solucions innovadores als desafiaments de les cooperatives. Durant els primers dies, els estudiants han participat en un taller dinàmic de cinc dies a la Universitat de Cantàbria, a Santander, dirigit per experts en cooperativisme i en tècniques de gestió empresarial, que es van encarregar de dotar-los de les eines bàsiques per executar les seves idees en aquest àmbit.

Per al director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, aquesta experiència és un primer pas per conscienciar els joves de les possibilitats que els ofereix l’empresa cooperativa com a eina per a l’emprenedoria, la qual cosa els permet desenvolupar la seva creativitat i les seves idees empresarials en un entorn cooperatiu real.

Zarco també ha destacat que el projecte aportarà un valor afegit a la societat, ja que l’objectiu principal és millorar l’ocupabilitat de la joventut a la Unió Europea. En aquest sentit, ha destacat el paper de les cooperatives en el futur d’Europa i en la recuperació de l’economia, atès que és un model d’empresa que dona feina a 4,7 milions de ciutadans europeus.