22.11.2017

La Fundació Espriu es manté com la quarta cooperativa sanitària a escala mundial, segons reflecteix el World Co-operative Monitor 2017, l’únic informe que recull dades quantitatives anuals sobre el moviment cooperatiu global i que s’ha presentat a Kuala Lumpur en la Conferència Global de l’Aliança Cooperativa Internacional (ACI).

El document, elaborat per l’ACI i l’Institut Europeu d’Investigació en Cooperatives i Empreses Socials (Euricse per les sigles en anglès), té com a objectiu donar a conèixer i informar sobre les principals organitzacions cooperatives i mutualistes del món, i ofereix una classificació i una anàlisi del sector basats en les dades financeres del 2015. Els principals llocs del rànquing els ocupa la cooperativa brasilera Unimed, seguida de les nord-americanes Health Partners i Group Health Co-operatives.
Els resultats de l’informe situen les entitats que formen la Fundació Espriu (ASISA, Autogestió Sanitària, Lavinia i SCIAS) entre les deu cooperatives de salut i assistència social amb més volum de facturació del món. En la classificació que ordena totes les cooperatives sense diferenciar-les pel seu sector d’activitat, la Fundació Espriu ascendeix una posició respecte de l’any anterior i se situa en la posició 223 de la llista.
Retallades en el finançament públic i envelliment
L’estudi revela que la repercussió d’aquestes organitzacions és molt important, ateses les exigències cada cop més elevades sobre els sistemes de benestar de tot el món, en part a causa de les retallades en el finançament públic i l’envelliment demogràfic.
En l’àmbit de la salut, a l’informe s’ha recopilat informació de 109 organitzacions de 10 països, principalment d’Europa, on s’ha analitzat 94 entitats. A tot el món, 19 cooperatives sanitàries superen els 100 milions de dòlars (92,6 milions d’euros) de facturació anual.
Les 10 primeres sumen un volum de 28.500 milions de dòlars (24.222 milions d’euros). Concretament, la Fundació Espriu va facturar el 2015 un total de 1.860 milions de dòlars (1.500 milions d’euros).
El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, ha destacat que “les cooperatives són empreses sostenibles i rendibles”. A més, ha subratllat que “reinvertim tots els beneficis en les nostres pròpies estructures, la qual cosa permet generar riquesa, una assistència de la millor qualitat amb equipament modern i millors salaris per als nostres metges”.
El director de la Fundación Espriu, Carlos Zarco, ha destacado que “las cooperativas son empresas sostenibles y rentables”. Además, ha subrayado que “todos los beneficios los reinvertimos en nuestras propias estructuras, lo que permite generar riqueza, una asistencia de la mejor calidad con equipamiento a la última y mejores salarios para nuestros médicos”.