La Fundació Espriu contribueix a l'accés universal a la salut, com reclama l'OMS

16.04.2018

La Fundació Espriu i les cooperatives sanitàries que la formen (Assistència Sanitària, Lavinia, Scias i Asisa) contribueixen a l'accés universal a la salut, tal com reclama l'Organització Mundial de la Salut (OMS) en el seu 70è aniversari, que coincideix amb el Dia Mundial de la Salut.

Fotografía. Tres niños sin camiseta jugando felices

Tenint en compte que l'envelliment de la societat espanyola i la cronificació de les malalties faran que la despesa pública creixi, les cooperatives sanitàries es presenten com una eina per col·laborar amb el Sistema Nacional de Salut alliberant recursos i aconseguint la sostenibilitat.

En aquest sentit, el director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, ha dit que «les cooperatives són un model d'empresa econòmicament viable, que competeix en el mercat igual o millor que un altre tipus d'empreses. Són socialment responsables, atès que tenen una perspectiva a llarg termini que afavoreix la sostenibilitat social i econòmica».

A més, ha manifestat que «durant dècades, les cooperatives han demostrat la seva capacitat per superar els errors del mercat i de l'Estat, tot adaptant-se a diverses conjuntures socioeconòmiques» i ha destacat la capacitat de les cooperatives per donar resposta a noves necessitats que apareixen a la societat i per atreure recursos que d'una altra manera no es destinarien a la salut i al benestar.

Finalment, ha posat sobre la taula que, en l'escenari actual de crisi dels sistemes de salut, les cooperatives constitueixen un model en expansió arreu del món. «La seva capacitat per a l'adaptació i la innovació les ha convertit en una solució per assegurar una cobertura sanitària de qualitat a l'abast de tots els sectors socials, inclosos els més desfavorits», ha conclòs Zarco.

Suscripció revista compartir.

Gratis, cada 3 mesos, la nostra revista en versió digital.

Manage my subscriptions