La Fundació Espriu compleix 25 anys

14.07.2014

La Fundació Espriu compleix 25 anys

La Fundació Espriu celebra enguany el seu 25 aniversari. La visió del doctor Espriu va ser crear un model d’assistència sanitària que dignifiqués la relació entre metge i pacient, un model protagonitzat per les persones mitjançant cooperatives de metges i cooperatives d’usuaris.

Aquella visió que el doctor Espriu va desenvolupar de manera excel.lent gràcies a la multitud de bones persones i bons professionals als que va saber convèncer perquè l’acompanyessin en l’aventura, aquella espurna inicial avui s’ha convertit en un referent internacional que dóna motius d’esperança a metges i malalts de tot el món que han decidit fer seva la proposta del doctor Espriu.

La Fundació Espriu reuneix Asisa i Lavínia, institucions capdavanteres del Grup Asisa i a les cooperatives Autogestió Sanitària i Scias, que formen el Grup Assistència. La missió de la Fundació Espriu és promoure el cooperativisme sanitari fent que s’adapti a totes les situacions socials per vetllar per una medicina social satisfactòria. «Cadascuna de les organitzacions forma part d’una mateixa idea, i precisament la virtut del projecte del doctor Espriu és la seva durada en el temps i el fet d’haver-se sabut adaptar a l’evolució de la societat», afirma Teresa Basurte, presidenta de la Fundació Espriu.