La Fundació Espriu atén més de dos milions de persones

19.09.2017

La Fundació Espriu atén més de dos milions de persones

La Fundació Espriu va atendre el 2016 un total de 2.298.655 persones, enfront de les 2.246.966 de l’any anterior, fet que suposa un augment de més de 50.000 usuaris. En aquest sentit, el director general de l’entitat sanitària, Carlos Zarco, ha destacat que «prestem assistència sanitària a gairebé el 5% de la població espanyola, un col·lectiu que col·labora amb els seus impostos, però que no demanda serveis del sistema públic alliberant així els recursos sanitaris».

A més, Zarco ha posat en valor que l’entitat va proporcionar ocupació a 56.647 professionals, davant els 45.388 de 2015 i, d’altra banda, va assenyalar que també el nombre de metges va augmentar significativament. «Hem passat dels 38.766 el 2015 als 50.532 el 2016», ha indicat.

D’altra banda, la xarxa de cooperatives sanitàries va facturar l’any 2016 més de 1.741 milions d’euros, 57 milions més que l’any anterior. En aquest sentit, Zarco ha subratllat que «l’estudi World Cooperative Monitor va situar l’any 2016 a la Fundació Espriu com la quarta xarxa de cooperatives sanitàries del món per volum de facturació».

Aquest estudi, elaborat per l’Institut Europeu de Recerca sobre Empreses Cooperatives i Socials i l’Aliança Cooperativa Internacional, i patrocinat per la Fundació Espriu, té com a objectiu augmentar i millorar la informació disponible sobre les cooperatives per presentar una visió detallada de la seva contribució real al benestar de la societat.

Zarco confia que aquest any la fundació i les entitats que la integren (ASISA, Assistència Sanitària, Lavinia y SCIAS) segueixi mantenint aquesta posició ja que, arreu del món, només 10 cooperatives sanitàries superen els 100 milions de dòlars (92,6 milions d’euros) en la seva facturació anual.

De la mateixa manera, ha posat de manifest que «les cooperatives són empreses sostenibles i rendibles». A més, ha subratllat que «tots els beneficis els reinvertim en les nostres pròpies estructures, el que permet generar riquesa, una assistència de la millor qualitat amb equipament a l’última i millors salaris per als nostres metges. I tot això és possible perquè no hem de pagar dividends a cap accionista».