La Fundació Espriu analitzarà el paper de les cooperatives sanitàries i la seva contribució als ODS

19.10.2018

La Fundació Espriu, la quarta xarxa de cooperatives sanitàries del món, participarà aquest dissabte en l'assemblea general de la IHCO (Organització Internacional de Cooperatives de Salut), trobada en què els seus socis —líders de les cooperatives de salut de diversos països— compartiran les seves experiències i punts de vista sobre l'activitat del cooperativisme sanitari i els seus reptes per al futur.

En el context de l'assemblea, els diversos representants de la IHCO participaran en la taula rodona La contribució de les cooperatives de salut als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en la qual podran intercanviar experiències locals i nacionals sobre com contribueixen les cooperatives de l'àmbit sanitari per complir l'ODS 3 de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, que defensa garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones.

En aquest sentit, algunes de les qüestions que es tractaran a la taula de debat seran les fortaleses que tenen les cooperatives de salut per assolir la cobertura sanitària universal, el seu posicionament per col·laborar amb els sistemes públics de salut i el seu paper en la millora de l'accés a serveis de salut de qualitat.

A més, es reflexionarà sobre com les cooperatives poden protegir les famílies de les dificultats financeres en rebre l'atenció mèdica que necessiten, així com l'aportació que la IHCO pot fer perquè els governs i els ciutadans comprenguin millor el paper i el potencial de les cooperatives de salut.

Pla estratègic per a una nova dècada cooperativa

La Fundació Espriu assistirà també a l'assemblea general de l'l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI), que se celebrarà aquest diumenge a Buenos Aires en el marc de la V Cimera de Cooperatives de les Amèriques.

Com a entitat privada sense ànim de lucre que té per objectiu promoure, divulgar i desenvolupar el cooperativisme sanitari integral, la Fundació Espriu participarà a aquesta assemblea en un debat sobre com desenvolupar un nou pla estratègic cooperatiu per a la pròxima dècada, coincidint amb el 125è aniversari de l'ACI el 2020.

L'ACI, portaveu a escala internacional del moviment cooperatiu, representa 1.200 milions de membres cooperatius i el 10 % de la població ocupada a tot el món.

Suscripció revista compartir.

Gratis, cada 3 mesos, la nostra revista en versió digital.

Manage my subscriptions