La Federación Japonesa de Cooperativas de Salud, nuevo miembro de la IHCO

28.06.2013

La Federación Japonesa de Cooperativas de Salud, nuevo miembro de la IHCO

La Federació Japonesa de Cooperatives de Salut i Benestar Social, Hew Coop Japan, en funcionament des d’octubre de 2010 és la nova institució que representa el moviment cooperatiu de salut japonès a l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut, IHCO.

La nova federació, presidida pel Dr Yasuyuki Takahashi, és una organització de caràcter cooperatiu que agrupa i dóna servei a les cooperatives japoneses que es dediquen a proporcionar serveis mèdics i assistencials, prestar assistència a domicili i atenció a la gent gran o gestionar tot tipus d’instal.lacions sanitàries com hospitals, centres d’atenció primària i centres de rehabilitació.

Durant el seu primer any de funcionament, la federació ha aconseguit reunir a 115 cooperatives, representant a més de 2.710.000 socis de base. Compte amb 78 hospitals, amb una capacitat conjunta de 12.500 llits, i amb més de 900 instal.lacions diverses entre centres d’atenció primària, consultes odontològiques, centres de rehabilitació, etc.

Al Japó, la legislació de cooperatives obliga que les cooperatives realitzin gran part de la seva activitat econòmica exclusivament en l’entorn dels seus socis, limitant gairebé íntegrament l’accés al mercat dels no-socis. No obstant això, en el sector sanitari hi ha un cert marge d’acció per a les cooperatives, ja que la llei permet l’ús dels serveis per tercers no-socis de la cooperativa fins a un límit equivalent a la meitat de la xifra de negoci de la cooperativa. Tot i això, Hew Coop Japan ha desenvolupat una intensa campanya per convèncer els usuaris dels serveis sanitaris dels avantatges de ser membres de la cooperativa, aconseguint que el 80% dels usuaris de les cooperatives de salut estiguin afiliats i participin en el dia a dia de l’entitat.

Aquest èxit d’afiliats, es deu en gran mesura a les nombroses activitats que organitza la federació adreçades als seus socis de base, enfocades sobretot a la prevenció i promoció de la salut i a la participació de voluntaris en activitats solidàries.

També destaquen entre les activitats de la federació, aquelles que estan dirigides a la gestió empresarial de les cooperatives, com són els programes de formació del personal de les cooperatives, el suport i assessoria en els sistemes de gestió i la coordinació entre les cooperatives associades de compres conjuntes de material mèdic i farmacèutic.