La Federació Unimed-Sao Paulo visita l’Hospital de Barcelona

23.05.2013

La Federació Unimed-Sao Paulo visita l’Hospital de Barcelona

El passat 13 d’octubre, un grup de presidents i directius de les cooperatives mèdiques de l’estat brasiler de Sao Paulo, liderat per Eudes Freitas Aquino, president de la Federació d’Unimeds de Sao Paulo i Americo Utumi, president de l’Organització Cooperativa de l’Estat de Sao Paulo (OCESP) i membre de la junta directiva de l’Aliança Cooperativa Internacional (ACI), van participar en una jornada de treball que es va celebrar a l’Hospital de Barcelona.

El vicepresident de Fundació Espriu, el Dr. Josep O. Gras, va obrir la sessió donant la benvinguda als cooperativistes brasilers i presentant el model sanitari ideat pel Dr. Espriu, basat en la cogestió entre usuaris i professionals.

Posteriorment, Estanislau Simón, director general de Fundació Espriu, va exposar els objectius i les activitats que desenvolupa la institució que porta el nom del Dr. Espriu. Simón també va proporcionar una visió general del cooperativisme sanitari a Espanya i de les institucions que recolzen la fundació.

D’altra banda, el Dr. Gerard Martí, sotsdirector mèdic de l’Hospital de Barcelona i patró de la Fundació Espriu, va realitzar una presentació on va abordar el concepte i el funcionament de l’hospital cooperatiu on es va celebrar la sessió, així com l’activitat i la interrelació existent entre les institucions que formen el Grup Assistència.

La jornada va finalitzar amb un fructífer debat i intercanvi d’experiències i opinions entre els metges de Sao Paulo i els representants de Fundació Espriu.