Fundació Espriu, la tercera major cooperativa de salut del món

23.10.2014

Fundació Espriu, la tercera major cooperativa de salut del món

Al World Cooperative Monitor 2014, presentat durant la Cimera Internacional de Cooperatives de Quebec, les institucions que formen la Fundació Espriu se situen en el tercer lloc a nivell mundial, dins del rànquing que classifica les cooperatives sanitàries segons el seu volum de facturació anual.

Sense tenir en compte el sector d’activitat, el rànquing estableix també que la Fundació Espriu es troba entre les 300 cooperatives més grans del món, atenent al mateix criteri de classificació, situant-se en el lloc 237.

L’estudi incorpora també un indicador basat en la ràtio entre la facturació anual i el PIB per càpita del país al qual pertany l’organització analitzada. El PIB es defineix com el valor monetari de la producció final de béns i serveis d’un país durant un any. El PIB per càpita mesura el poder adquisitiu d’un país de manera que pugui ser comparable internacionalment. Per tant, quam es relativitza la facturació de les cooperatives al PIB per càpita, s’estableix un indicador més uniforme, que permet comparacions més precises. En el cas de la Fundació Espriu, aquest indicador la situa en el lloc 175 entre la 300 majors cooperatives del món.

Elaborat per l’Aliança Cooperativa Internacional i l’Institut Europeu de Recerca sobre Empreses Cooperatives i Socials, i patrocinat per la Fundació Espriu, el World Cooperative Monitor té com a objectiu augmentar i millorar la informació disponible sobre les cooperatives per presentar una visió detallada de la seva contribució real al benestar dels països de tot el món. Les dades que recull demostren clarament la dimensió i viabilitat de les empreses cooperatives com a model alternatiu al de les empreses tradicionals de capital.

L’edició d’enguany recopila informació de 1.926 cooperatives pertanyents a 65 països amb una facturació total en 2012 de 2.623,1 milions de dòlars (2.105,68 milions d’euros). El 68% de les cooperatives estudiades supera els 100 milions de dòlars (80.300.000 d’euros).

L’estudi ha posat de manifest que el volum de negoci de les 300 majors cooperatives ha crescut un 11,6% en el període 2010-2012 fins a arribar en l’últim any els 2,2 bilions de dòlars (1,77 bilions d’euros) , equivalent al PIB del Brasil.