Experts internacionals debaten sobre el paper de les cooperatives a Europa

07.06.2019

Experts internacionals debaten sobre el paper de les cooperatives a Europa

A l'Assemblea General de Cooperatives Europa, que ha tingut lloc a Estrasburg.

Conferència d'Alfons Aliberti prèvia a l'Assemblea General de Cooperatives Europa, que ha tingut lloc a Estrasburg

L'Assemblea de Cooperatives Europa, organització regional de l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI) que representa més de 141 milions de cooperativistes en un total de 33 països, s'ha reunit aquest divendres a la ciutat francesa d'Estrasburg per analitzar el paper de les cooperatives en el futur del continent europeu.

Abans de la celebració de l'assemblea, els membres de Cooperatives Europa van assistir dijous a una sèrie de conferències impartides per experts en matèria d'Europa i de cooperació en les quals es van tractar diversos temes en relació amb quina és l'Europa ideal per al futur i el paper de les cooperatives en el compliment d'aquest objectiu.

L'expert en afers europeus Sébastien Maillard va fer una anàlisi de les recents eleccions, el nou Parlament Europeu i com les diverses forces polítiques afecten l'operativa del funcionament de la UE.

El futur de la Joventut Europea també va tenir el seu lloc durant la jornada de conferències i tallers celebrada aquest dijous, en què Alfonso Aliberti va destacar la importància de considerar el ciutadà com un actor clau en el camí cap a les societats sostenibles.

En aquesta línia, Vendula Couvreur, que durant els últims sis anys ha treballat al Parlament Europeu, va compartir la seva experiència en aquest òrgan i va incidir en la necessitat de perseguir models en què els diners no determinin el valor de les persones. D'altra banda, es va parlar de la solidaritat com a via per enfrontar el nacionalisme i la globalització, factors cada vegada més presents al continent.

Avui s'ha celebrat l'Assemblea General, en la qual els membres de Cooperatives Europa han establert el pla de treball per al proper any i han donat la benvinguda als nous membres.

De la mateixa manera que en convocatòries anteriors, Carlos Zarco i José Pérez, director general i subdirector de la Fundació Espriu, respectivament, van assistir a aquesta trobada en representació de la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món i entitat membre de Cooperatives Europa.

Des del seu inici, la Fundació Espriu aposta per la gestió cooperativa com un model eficaç per aconseguir una societat més equitativa i sostenible, atès que prioritza les persones per sobre del capital. A més, com que són entitats sense ànim de lucre que reinverteixen els beneficis en la millora constant de l'empresa, els permet oferir serveis d'alta qualitat i actualització contínua.