El Parlament Europeu reconeix a les empreses d’Economia Social

03.06.2013

El Parlament Europeu reconeix a les empreses d’Economia Social

El Parlament Europeu ha aprovat una resolució en la qual insta als Estats membres i a la Comissió Europea a engegar programes que “potenciïn a les empreses d’Economia Social” davant l’actual context de crisi econòmica.

Imagte: L’europarlamentaria italiana Patrizia Toia, autora de l’informe

L’informe, elaborat per la europarlamentaria italiana Patrizia Toia, va ser aprovat en sessió plenària el 19 de febrer de 2009 per majoria absoluta amb 580 vots a favor, 27 en contra i 44 abstencions. Després d’un procés de 5 mesos, el denominat Informe Toia, ha servit perquè els membres del Parlament prenguin consciència de la importància de les empreses d’economia social i, al seu torn, perquè el propi Parlament, amb la seva aprovació, traslladi a la resta d’institucions de la Unió, en particular a la Comissió Europea i als Estats membres, la necessitat de fomentar aquest tipus d’activitat econòmica.

La resolució advoca pel reconeixement jurídic a escala europea d’aquest tipus d’empreses com un “enfocament diferent d’empresa” en la qual preval el benefici de la societat per sobre de la rendibilitat financera i proposa el desenvolupament d’un estatut europeu per a fundacions, associacions i mutualitats, seguint l’exemple de l’estatut de la societat cooperativa europea, en vigor des de 2003.

En l’actualitat, existeixen més de 2 milions d’empreses d’Economia Social a Europa, aproximadament el 10% del teixit empresarial europeu, i proporcionen el 6% de l’ocupació total del continent.