El moviment cooperatiu internacional rendeix homenatge al Dr. José Carlos Guisado

15.03.2017

El consell de l’ACI, reunit a Sao Paulo, va destacar el compromís i la dedicació del Dr. Guisado al moviment cooperatiu mundial durant més de tres dècades.

El passat 7 de març, el consell de l’Aliança Cooperativa Internacional va retre un sentit homenatge en memòria del Dr. José Carlos Guisado, que va morir el passat mes d’octubre al Quebec. Durant l’acte, celebrat a Sao Paulo, la presidenta de l’Aliança, Monique Leroux, va destacar el ferm compromís del Dr. Guisado, la seva capacitat de treball i la seva extraordinària disposició, alhora que reconeixia la seva contribució entusiasta durant més de 30 anys al creixement del moviment cooperatiu.

Després de la projecció d’un emotiu vídeo, el Dr. Carlos Zarco, director general de la Fundació Espriu, va dedicar unes paraules de record al Dr. Guisado, i va agrair, en nom de la seva família i de la Fundació Espriu, el suport i la solidaritat mostrada pels consellers de l’Aliança i el moviment cooperatiu en el seu conjunt.

L’IHCO s’uneix a l’homenatge

El 9 de març, el consell de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) es va reunir a la seu central de la cooperativa Unimed del Brasil, a la ciutat de Sao Paulo. Durant la trobada, que va comptar amb la participació de representants de Brasil, Argentina, Japó i Espanya, també es van dedicar uns minuts a recordar i homenatjar la figura del Dr. Guisado, qui va presidir l’organització durant més de 15 anys.

Els membres del consell van ratificar el Dr. Eudes de Freitas com a president en representació d’Unimed, van acordar incorporar com a vicepresident el Dr. Carlos Zarco, en representació de la Fundació Espriu, i nomenar com a conseller coordinador de projectes el representant de les cooperatives sanitàries argentines, el Dr. Ricardo López. Durant la reunió es van revisar les línies d’actuació per a aquest any 2017 i es va aprovar el pressupost de l’exercici. També es van debatre possibles accions per consolidar l’organització i potenciar el seu creixement amb la incorporació de nous membres.