Cooperativistes de Mato Grosso visiten les institucions de la Fundació Espriu

24.06.2013

Cooperativistes de Mato Grosso visiten les institucions de la Fundació Espriu

El passat 17 de maig, una delegació de metges i directius de les cooperatives mèdiques Unimed i de l’Organització de Cooperatives Brasileres (OCB) de l’estat brasiler de Mato Grosso, liderats pel Dr. Onofre Cezário, president de l’entitat, es van reunir amb el Dr. José Carlos Guisado, vicepresident de la Fundació Espriu, a les oficines de l’entitat a Madrid.

Durant la trobada es van abordar temes d’interès comú i el Dr Guisado va tenir ocasió d’explicar a la delegació brasilera els objectius i les activitats que desenvolupa la institució que porta el nom del Dr. Espriu i proporcionar també una visió general del cooperativisme sanitari a Espanya i de les institucions que donen suport a la Fundació Espriu.

Dies més tard, el 19 de maig, la delegació es va desplaçar a Barcelona on va tenir lloc una jornada de treball que es va celebrar a l’Hospital de Barcelona. Durant la sessió, el Dr. Gerard Martí, sotsdirector mèdic de l’Hospital de Barcelona i patró de la Fundació Espriu, va realitzar una presentació en la qual va abordar el concepte i el funcionament de l’hospital cooperatiu en el que es va celebrar la sessió, així com l’activitat i la interrelació existent entre les institucions que formen el Grup Assistència. En la reunió es van intercanviar opinions i experiències sobre diferents aspectes de la gestió cooperativa i hospitalària i es van plantejar possibles formes de col.laboració per al futur entre la Fundació Espriu i les cooperatives sanitàries de Mato Grosso.

Posteriorment, el Dr. Martí va acompanyar els cooperativistes brasilers durant la visita que van realitzar a les instal.lacions del centre hospitalari i en la qual van poder conèixer alguns dels equips més innovadors amb què està dotat l’hospital.