Assistència Sanitària rep el premi Josep Trueta

29.09.2014

Assistència Sanitària rep el premi Josep Trueta

El Govern de la Generalitat ha lliurat al Palau de la Generalitat la placa Josep Trueta a Assistència Sanitària pels serveis prestats amb vista al progrés i la contribució significativa a la millora de la sanitat. Són les màximes distincions del país en l’àmbit sanitari, creades pel Govern l’any 1997.

La Generalitat reconeix amb el premi el model de cooperativisme sanitari i destaca l’objectiu fundacional d’Assistència Sanitària de «garantir que els problemes de salut de les persones assegurades siguin atesos en un sistema sanitari que permet el diàleg en igualtat de condicions entre metges i pacients». Encapçalades per dues cooperatives (una de metges i una d’usuaris), les organitzacions que formen Assistència Sanitària s’inspiren en la lliure i voluntària associació de les persones. Fundat el 1957 i amb prop de 5.000 metges en lliure exercici, 200.000 usuaris i 1.100 treballadors, el Grup Assistència manté viu el llegat del Doctor Espriu (1914-2002), creador del cooperativisme sanitari a Espanya, del qual enguany es commemora el centenari del seu naixement.

El prestigi dels premis Josep Trueta en l’àmbit sanitari és un reconeixement a la tasca desenvolupada i, en paraules del Dr. Ignacio Orce, president d’Assistència Sanitària, que ha agraït el guardó, «és un estímul per seguir fent les coses ben fetes, sempre al costat dels metges i sempre en col.laboració amb els usuaris, amb iniciatives que fomentin la formació continuada dels professionals, garantint la millora de les seves perspectives laborals i del conjunt del sistema sanitari català».